Is de schade aan je toestel gedekt?

Je hebt je smartphone, tablet of laptop kapot laten vallen? Waarschijnlijk voelt dit als een kleine ramp. Maar wist je dat in veel gevallen de financiële schade is gedekt door je verzekering? Je kunt de schade bijvoorbeeld claimen bij je inboedelverzekering of reisverzekering.

De inboedelverzekering is een verzekering tegen schade aan je inboedel. Het gaat hier voornamelijk om verzekering tegen brand, inbraak, waterschade of vandalisme. Deze verzekering dekt de ‘roerende zaken’ in je huis. Bijvoorbeeld stoelen, sieraden, de televisie et cetera. Een standaard inboedelverzekering zal je schade zeer waarschijnlijk niet dekken.
Veel mensen hebben, ook zonder dat ze het weten, een Allrisk inboedel verzekering. Bij deze verzekering is de kans vrij groot dat je de schade kunt verhalen. Dit verschilt echter per verzekeraar. Hou ook rekening met een eventueel eigen risico. Ben je er niet zeker van, controleer dan je polisvoorwaarden of neem contact op met je verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon.

Ben je op vakantie en je laat je smartphone per ongeluk vallen? Dan is deze waarschijnlijk gedekt door je reisverzekering. Voorwaarde is wel dat de schade per ongeluk is ontstaan en niet met opzet. Ook hier geldt, ben je er niet zeker van, controleer dan je polisvoorwaarden of neem contact op met je verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon.

Vraagt de verzekering om een prijsopgave van de reparatie? Geen probleem. Deze kunnen wij je kosteloos verstrekken. We stellen het dan wel op prijs als je de reparatie ook door ons laat uitvoeren.
Heb je voor de verzekering een factuur nodig? Na de reparatie van je toestel ontvang je van ons een gespecificeerde factuur. Naar wens digitaal of op papier.

Als je dan de schade kan claimen, ga dan niet proberen om het toestel zelf te repareren. Vaak lijkt een reparatie heel eenvoudig als je bijvoorbeeld op Youtube gaat zoeken. Maar er zijn heel veel dingen waar je op moet letten tijdens een reparatie. Wil je er zeker van zijn dat je toestel vakkundig wordt gerepareerd, neem dan contact met ons op. Wij hebben de juiste kennis en apparatuur die er voor zorgen dat je toestel straks weer als nieuw is.

JOUW GEGEVENS












TOESTELGEGEVENS






Als je liever de toegangscode niet aan ons wilt geven, verzoeken wij je het toestel graag zonder gegevens te versturen. Dit kan via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle gegevens en instellingen.

Let op: Maak vooraf wel een back-up.